Home
Field Target Euskadi
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Visores, temperatura y euros (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Favoured: 0
TOPIC: Visores, temperatura y euros
Sanjon (User)
Platinum Boarder
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Visores, temperatura y euros 2 Years, 7 Months ago Karma: 20  
Este post que podréis encontrar aquí está muy bien. Lo mejor incluso es lo que sigue a continuación en el propio foro, que son las experiencias de los tiradores UK con los NIKKO, Sightron, Leupold, y el S&B, veremos como a todos les afecta los cambios de temperatura de una u otra forma, como eso afecta a la medición, como la diferencia de precio brutal entre unos y otros no compensa en algún caso, etc....

www.shooting-the-breeze.com/forums/showthread.php?t=3394

My eyes aren't so good anymore and dark cloudy glass really bugs me. I've been looking for a scope with better glass than my 4200's and my big Nikko. I didn't want to spend a ridiculous amount of money on something like the S&B. Next logical step up seems to be the Luepold comp scopes, but I don't like being stuck with the fixed power. -I like to have options! I decided to give this new Sightron a try after reading on the 6mm BR forums how much those guys like the sightron glass.

I went for the 1/8 moa target dot reticle and mounted it on my .20 GP -I'm thinking Benchrest shooting here... It is a BIG and heavy scope. Feels just about like the Big Nikko in terms of weight and size... First impression is that the glass is VERY bright and clear. First look through had me smiling...

I tried my best to do an un-biased side-by-side comparison of this scope to some of the others I have here on hand. I printed up a "scope comparison chart" that I found somewhere online and put it out at 45yds. All testing done a high noon in perfect blue skies, although the target sheet was in the shade under a tree. I simple looked through all my scopes and tried to determine which one allowed me to see the most detail. I compared the new Sightron to my Bushnell 8-32 4200, my 6.5-20 leupold EFR, a 14.5-35x premier boosted leupold EFR, and an older version Big Nikko 10-50x60 (black turrests -NOT the newer green ones)...

This is the chart I used:

Starting from the low end of magnification, I pointed a bunch of scopes towards the chart 45yds away:

I set my leupold EFR at 20x and was able to read print as small as line 14 on the comaprison chart. Set the Sightron to 20x and was able to clearly read line #12. -The EFR got its but kicked by Sightron...

Bushnell 4200 at 32x let me read line # 11, and the Sightron set at 32x let me read #9 -The 4200 got its but kicked by Sightron...

My premier boosted leupold set at 35x let me read line # 9, and the sightron at 35x also let me read #9. The 1" tube of the premier boosted leupold did really well against the massive 60mm front objective and the 30mm tube of the sightron. At 35x both scopes were even at line #9...

My big Nikko set at 35x let me read line # 10, and the the sightron was good for #9

My big Nikko set a 50x let me read line #9 and the Sightron at 50x also let me read line #9. The sightron is considerably brighter than my Nikko up at 50x, but the eye relief seemed a bit more criticle with the sightron. I was surprised to find that I could make out find details equally well with both scopes up at 50x. My Nikko definietly goes a bit dark and cloudy at 50x. The sightron shows me a slight bit of white-ish haze at 50x, but stays quite bright.
Because the Nikko goes so dark and cloudy at 50x I use 35x most of the time. The Nikko image really improves by dropping to 35x IMO, and the sightron is beautiful at 35x -crystal clear and bright. It was interesting that after dropping the sightron from 50x to 35 I could still make out line 9 on the chart. When the Nikko dropped from 50x to 35x, the chart reading ability went from line 9 to line 10...

This scope does 10yds at a full 50x no problem. The image seemed to snap in and out just as well if not better than my Nikko. Put a big side-wheel on this scope and I expect it'll be an excellent range-finder... Targets turretts are a nice size, but the clicks are real fine/quiet/sensitive. I prefer more solid feeling audible clicks like the leupolds. They do offer a sun-shade for $49 and sightron lens covers will soon be inlcuded with the scope. Sightron says they'll be sending me covers, (free of charge)as soon as they get teh shipment. The two current reticle choices (target dot and fine CH) might not make for the best FT scope, but at $845 USD this scope is worth a look if you're condsidering a Big Nikko or a Leupold Comp scope. I'm VERY happy with mine for my Bench Rest Airgun...

Regards,

Scott in CO

Logged Logged  

Last Edit: 2012/04/13 15:29 By Sanjon.

LANA ONDO EGIN DA !!!
  The administrator has disabled public write access.
Juliané (User)
Expert Boarder
graphgraph
Re:Visores, temperatura y euros 2 Years, 7 Months ago Karma: 1  
Joé como se lo curra el personal. Da gusto ver cómo la gente comparte su sabiduria.
Es que si lo piensas este hombre se habra tirado unas cuantas-muchas horas para hacer las pruebas y documentarlas. Y gracias, Sanjon, por el post.
Espero que algun dia pueda compartir mi sabiduría igual (aunque solo sea mi sabiduria de tragar chuletas)

Logged Logged  
Charly (User)
Senior Boarder
graphgraph
Gender: Male AZCFT Location: En el Limbo Birthdate: 0000-02-06
Re:Visores, temperatura y euros 2 Years, 7 Months ago Karma: 0  
Josean, te falla el taductor, no dice que sea mejor que el visor L.C. solo que lo consideres como una opción si estás pensando en comprar un visor de los caretes... y porque no le gusta tener aumentos fijos.

Logged Logged  
Sanjon (User)
Platinum Boarder
graph
Re:Visores, temperatura y euros 2 Years, 7 Months ago Karma: 20  
Más versátil lo es.

¿Has leído el hilo entero ?¿Qué opinión te merece las valoraciones que hacen de los diferentes modelos?.

Logged Logged  

LANA ONDO EGIN DA !!!
Charly (User)
Senior Boarder
graphgraph
Gender: Male AZCFT Location: En el Limbo Birthdate: 0000-02-06
Re:Visores, temperatura y euros 2 Years, 7 Months ago Karma: 0  
Ayer me puse a escribir una respuesta razonada a las preguntas que haces, pero cuando fui a publicarla se fue, se fue y nunca más regreso

Resumendo, que no es el primero que afirma que es mejor que el Nikko y aún sin verlo le doy la razón, también es mejor que el Bushnell, al andar los dos bastante parejos en calidad óptica, por lo que se entiende que es óptica de primera con un coste similar al L.C. a pesar de tener una lente delantera bastante más grande y zoom.

En contra, comenta que se pueden mejorar los clics y poco más.

Sorprende que sea para Bench Rech, ya que el zoom sirve para casi nada, salvo para meter la pata a veces, pero contra gustos no hay nada escrito, sería en FT donde se le sacaría provecho.

Pues como todos, alguna cosilla mejorable, y ventajas frente a algunos, desventajas frente a otros... y de precio, algo más caro de lo comenta, ¡¡¡pero en yanquilandia es más barato que el Nikko!!!

Saludos.

P.D.: Ahora ando detrás de poderle dedicar algo de tiempo al de una marca poco conocida por estos lares, pero que por las críticas y el par de minutos que lo disfruté, promete buenas prestaciones a un precio muy razonable.

Logged Logged  
Go to top